понеделник, 13 юни 2011 г.

НЕДОСТАТЪЧНО НАПОМПАНИТЕ ГУМИ ВРЕДЯТ ПО МНОГО НАЧИНИ

Статистически погледнато по вероятно е вие да се движите с гуми, които са меки и не са напомпани до необходимите атмосфери.
Когато Brigstone Eurape  в началото на миналата година започва проверка на състоянието на автомобилните гуми на 38 000 автомобила в девет европейски страни, той установява,че 71% от шофьорите участващи в теста карат с меки гуми, с по-ниско налягане от препоръчаното. Повечето от тези шофьори са карали с гуми с налягане по-малко от 0,5 bar, 7,5 % от шофьорите в теста карали с налягане по-голямо от 0,5, а 0,5 % от шофьорите карали с налягане близо до 0,75. Brigstone посочва, че от 18 % до 26 % от съпротивителната сила при автомобила идва от съпротивлението на гумите при движение, по този начин производителя изчислява, че това недостатъчно напомпване на гумите струва на Европейските граждани 2,4 милиарда паунда и 2 милиарда тона израсходвано гориво на година. Като не се следи налягането в гумите, ние замърсяваме околната среда с 4,8 милиона тона допълнителни емисии на CO2 годишно, което е 1,8г/кг за всяка кола на пътя. Изчисленията показват също, че 12,2 милиона гуми в Европа се изхвърлят всяка година заради преждевременно износване. Разходите за подмяна не са никак малки, имайки предвид ежегодното покачване на цените. Карането с гуми с по-малко налягане и с износен пртектор е много опасно, то може да доведе до загуба на управление на автомобила. По-ниското налягане  намалява издръжливостта на гумата, дължаща се на увеличеното натоварване водещо до скъсване на гумата. В допълнение на това, че доста шофьори карат със слабо напомпани гуми, при проверката бе установено също, че 12 % от проверените шофьори карат с гуми с износен протектор под законовия минимум в Европа ( 1,6 мм). При шофиране върху мокра настилка с гуми с износени протектори под 1,6 мм, съществува риска от аквапланинг при скорост с 40% по малка от автомобил движещ се с гуми с нормален протектор. Последните данни показват, че  2 % от тестваните гуми са едновременно сериозно износени и недостатъчно напомпани. Гордите собственици на такива екземпляри гуми могат да се надяват само, че увеличеното съпротивление на гумите ще забави достатачно скоростта им и ще намали риска от аквапланинг (Tyres & Accessories)Източник: Tire review 

Няма коментари:

Публикуване на коментар